سرپرست معاونت توسعه و منابع استانداری خوزستان گفت: باید کادر پزشکی متخصص پیوند اعضا را در خوزستان گسترش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز - سیداحمد موالی زاده گفت: پیوند‌های اعضا را به فال نیک می‌گیریم و از کادر پزشکی که کار سخت و کم نظیر عمل جراحی پیوند عضو را در خوزستان انجام دادند، تشکر می‌کنیم.

او گفت: بیشتر عمل‌های پیوند اعضا، هم اکنون در تهرا ن و شیراز انجام می‌شود و ما هم در حال تبدیل شدن به قطب جنوب غرب کشور برای عمل پیوند اعضا هستیم که یک خبر مسرت بخش است.

فوق تخصص جراحی قلب مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز گفت: ۶ روز پیش دومین جراحی پیوند قلب موفقیت‌آمیز در این بیمارستان انجام شد.

او گفت: در این عمل، قلب آقایی ۳۲ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود، با از خود گذشتگی خانواده وی به یک مرد ۴۵ ساله جان دوباره‌ای بخشید و  بیمار دچار نارسایی قلب پیشرفته بود و در CCU بستری بود و تنها چند درصد قلب او کار می‌کرد.

محمدعلی شیخی گفت: این پیوند توسط تیمی متشکل از همکاران متخصص داخلی قلب به سرپرستی طرفی، خانم اکیاش و تیم بیهوشی قلب جواهرفروش و جلیل احمدی، و جراحی قلب قلی زاده انجام شد.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: پیوند قلب انجام شده دومین پیوند موفقیت آمیز قلب در جنوب غرب کشور است که با توانمندی کادر مجرب پیوند اعضای دانشگاه در روز چهارشنبه ۸ دی ماه صورت گرفت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.